lauantai 28. maaliskuuta 2009

Welcome tan, good bye mister white man

Terve!

Kosovon poijjaat tuli ja meni. Paikatkin on vaihtunut hyvään tahtiin, joten on aika kertoa hieman tapahtumista..

Hengailtiin siis pari paivaa Patongilla poikia odotellessa ja ei tehty yhtään mitään aivollista. Olli ja Heikki tuli sitten 5.3 hieman yllättäen etuajassa mestoille, mutta olikin jo aika. Samassa majatalossa oltiin jatkossakin, sillä parempaa ei löytyny. Päivät meni Heikin pukuja sovitellessa, urpoillessa ja kaljoitellessa. Patongilta päästiin lähtemään vissiinkin maanantaina 9.3. Suunnaksi otettiin Railay. Siellä kiinnosti kalliokiipeily ja ranta/rusketus mahdollisuudet. Kiipeilemään päästiin jonakin päivänä, mutta Jussi joutui skippaan kipeänä olleen olkapään takia. 5 seinää päästiin kapuamaan ylös ja aika mokomakimakaki-olo oli homman jälkeen. Saatiin vielä Ollin kanssa hyvin nauraa Heikille, kun ison miehen kiipeäminen näytti niin huvittavalta. Heikki siis on ehka Suomen isoin ja komein mies(no homo).. Iltaisin jälleen kaljoiteltiin Railayn rannoilla olevilla baareilla ja saatin jopa iso mies näyttämään tunteitaan :D Ei näistä sen enempää. Muutoin pelleiltiin altaalla mm. kolmen ihmisen pää-pommien voimin ja rannalla käytiin ahkerasti. Poikien oli nähkää saatava valkoinen hipiä hieman ruskeammaksi..

Railaylta lähdimme sitten 12.3 keskipäivästä kohti Bangkokia. Heikin ja Ollin lento oli lähtevä yömyöhään 13.3 ja saavuimme sopivasti 13. perjantaina aamuyöstä tähän kaaosmaiseen kaupunkiin. Etsimme jonkin aikaa huonetta Khao sanin ympäristöstä, mutta päädyttiin keskelle Khao san roadia. D&D Innistä kunnon mässy huone ilmastoinnilla, omalla vessalla ja aamupalalla. Katolta löytyy vielä uima-allaski! Päivä vietettiin lähinnä MBK-ostoskeskuksessa ja illalla pojat lähtivät kohti härmää. Siinä sitten vieteltiin päiviä Jussin kanssa hyvin lunkisti ottaen. Mitä nyt silloisena lauantaina törmättiin kolmeen lahtelaiseen tuttuun ja homma kääntyi taas kaljoittelun puolelle. Tämän jälkeen piti vielä käydä katsastamassa joku klubi tästä Khao sanilta, jossa vielä törmättiin meikäläisen tuttuun, jota en ollut nähnyt johonkin 8vuoteen.. Mielenkiintoinen paikka tämä Bangkok, tuttuja on kuin Sokkarilla.

Tiistaihin asti jatkoimme people spottingia Khao sanilla ja sinä aamuna lähdettiin kohti Ko Sametia. Paikasta ei ollut mitään tietoa, eikä sitä kautta odotuksia. Bussi/lautta-setti saatiin sopivasti 250bathiin, jonka tosin olisi saanut vielä paljon halvemmalla, mutta enää ei vaan jaksa sniiduilla alkureissun tavoin. Päästiin Sametin satamaan ja siitä pickupin lavalla toiselle puolelle saarta Ao Phain rannalle. Aluksi paikka vaikutti aika turistoituneelta ja oli kaikenlaista resorttia ympärillä kalliine hintoine, mutta pienen dallailun jälkeen Jussi löysi Jep's Bungalowsin, josta saatiin fan-huone telkkarilla 300bathiin, ei ollenkaan paha diili..

Sametilla aika meni hyvin leppoisasti brunaa ottaen ja hyvin syöden. Jonakin päivänä huomasimme, että lahtelaiset frendit, joihin törmättiin siis Khao sanilla, olivat myös täällä. Heidän kanssajatkettiin totuttuun tapaan soleron ottamista päivät ja iltasin mätkittiin korttia pöytään. Viikon verran tätä loppujen lopuiksi jatkui, kunnes oli siirryttävä takaisin Bangkokiin. Otettiin samasta D&D Innistä huone, koska laiskuus alkoi olemaan huipussaan ja olihan tää aika kingi maja.

Jussi lähti tuossa viime yönä (25.3) yhdeksäksi päiväksi Balille ja meikäläinen jäi Bangkokiin oottamaan Suomeen lähtevää lentoa, joka lähtee to-pe välisenä yönä. Nyt varmaan tietämättömät imaisee Pauligit väärään kurkkuun ja alkaa laskemaan sormillaan, että eihän niitten vielä pitänyt kotiin tulla! Tämä on täysin totta, mutta suunnitelmilla on tapana muuttua ja tältä erää ainakin meikäläiselle riitti puolen vuoden reissaaminen. Ja jäähän Jussi vielä tien päälle..

Hemmetin makiata on ollut kaikin puolin, mutta ratkaisuja on tehtävä. Kyhnyt eli hillot eli massit eli rahat alkoi olemaan lopussa ja meikäläiseltä vielä niistettiin luottokortti tuossa taannoin, niin katsoin parhaaksi lähteä kotio. Asiaan saattoi vaikuttaa myös tieto siitä, millainen rampage olisi Kambotsan, Laosin ja Vietnamin kiertäminen ollut..

Aion vielä kotoa heittää reissun koho-kohdat, parhaat läpät ja ne suurimmat ala-mäet, kunhan saa siellä päässä vaan pään selväksi. Jussikin kertonee vielä Balilta, oliko Binginissä vielä hyviä left-händereitä ja millaisia olivat Kutan vaahtobileet..